HOLD

Nedenfor kan du læse om hold og tider og beskrivelse. Du kan læse mere om priser her, og om underviserer her

MANDAG

Tid: kl 9.00-10:30
Underviser: James Hunt, Mobil 42531104
Form: Mindful blid yoga

TIRSDAG

Tid: kl 9.30-11:00
Underviser: James Hunt, Mobil 42531104
Form: Mindful blid yoga

Tid: kl 19.00-20.30
Underviser: James Hunt, Mobil 42531104
Form: Yin og blide bevægelser

TORSDAG

Tid: kl 10-11:30
Underviser: James Hunt, Mobil 42531104
Form: Yin og blide bevægelser

BESKRIVELSE

Form: Mindful blid yoga
Mindful yoga er en blid yogastil. Jeg tager udgangspunkt i den traditionelle Hatha yoga, men min undervisning bærer også præg af nyere retninger såsom restorativ- og yin yoga. Jeg lægger meget vægt på opmærksomhed på åndedræt, og tilstedeværelse i øvelserne. Vi smidiggører kroppen, og slipper spændinger fysiske som psykiske. Er særdeles velegnet ved fysiske udfordringer og gamle skader ved bækkenbund, ryg, skuldre og nakke, samt alle stress tilstande. Kontakt mig endelig ved spørgsmål.

Form: Hatha Yoga
I mindful Hatha kombinere vi de styrkende øvelser, med lange stræk og blide bevægelser. Det udadvendte aktive, med det indadvendte passive. Dybest set betyder Hatha balance. I alle stillingerne, arbejder vi med et bevidst nærvær og åndedræt.

Form: Yin og blide bevægelser
Yin og blide bevægelser er en yogaform, hvis sigte er at skabe balance gennem lige dele aktiv og passiv, blid og nærværende træning. Yin yoga er en blid og meditativ træning, der lader kroppen komme ind i en dyb oplevelse af afslapning og ro. Med ro i krop og sind skaber du restitution, større bevægelsesfrihed, og du bliver opmærksom. Du bliver guidet ind i stillingerne med fokus på åndedrættet, og stillingerne holdes afslappet i 3-5 min, hvor du opnår dybe og rolige stræk, der både smidiggør muskler, led og bindevæv. De blide bevægelser aktiverer musklerne, styrker din krop og hjælper til at skabe en balance mellem det passive og aktive. Alle lektioner har fokus på ryggen som basis.

kontakt mobil: 42531104, mail: james@yoga-nord.dk

Form: Mindfulness
Mindfulness og meditation handler om, at komme fra hovedet ned i kroppen. At få lagt tankerne ned, og finde hvile i dig selv. Det skærper din koncentration, gør dig bedre til, at håndtere stress og har en række positive virkninger på humør, søvn mv. Hver mødegang vil være opdelt i 3 dele. 1. Hvad er mindfulness 2. mindfulness øvelser 3. meditation. Du vil få værktøjer til selv, at arbejde med disse områder derhjemme.

Form: Efterfødselforløb

Fokus på dette forløb vil være at genoptræne kroppen efter graviditet og fødsel. Fokus på at møde kroppen på ny. Der lægges vægt på at opnå og bevare smidighed, styrke samt genoptræning af bækkenbund, mave og lænd. Der kan ofte opstå spændinger omkring nakke/skulderområdet pga. af amning, løft mv, så derfor vil der også være en særlig opmærksomhed på dette under forløbet. Der vil være fokus på dig og din baby. baby kan være med sammen med mor eller bare ligge på et tæppe og nyde nærværet med mor.

Vi har en dejlig have hvor din baby kan stå og sove i fred og ro. Du er klar til forløbet, når du er kommet godt ovenpå efter fødslen. efter 3 måneder vil langt de fleste være klar til dette forløb. Dog er alle forskellige, og det vigtigste er, at du føler dig klar. Vi kan tilpasse øvelserne til dig, så du hele tiden mærker efter og lytter til din krop. Vi glæder os til at se dig og din guldklump hos yoganord.

Pris 495 kr – for 5 gange.

Du tilmelder dig via dette mobile nr .: 51 90 10 97 til pernille