Hold og beskrivelse

Hold og beskrivelse2018-07-26T14:44:57+00:00

Hold og beskrivelse

Nedenfor kan du læse om hold og tider og beskrivelse. Du kan læse mere om priser her, og om underviserer her

Helsinge

MANDAG

Tid: kl 10.00-11:30
Hvor: Hedebovej 5, Annisse Nord – Helsinge
Underviser: James Hunt, Mobil 42531104
Form: Mindful yoga

Tid: kl 18:15-19.45
Hvor: Hedebovej 5, Annisse Nord – Helsinge
Underviser: James Hunt, Mobil 42531104
Form: Hatha yoga

TIRSDAG

Tid: kl 9:30-11:00
Hvor: Hedebovej 5, Annisse Nord – Helsinge
Underviser: Pernille Hunt, Mobil 51901097
Form: Mindful yoga

Tid: kl 17.00-18.30
Hvor: Hedebovej 5, Annisse Nord – Helsinge
Underviser: James Hunt, Mobil 42531104
Form: Hatha yoga

Tid: kl 19.00-20.30
Hvor: Hedebovej 5, Annisse Nord – Helsinge
Underviser: James Hunt, Mobil 42531104
Form: Mindful yoga

ONSDAG

Tid: kl 16:00-17:30
Hvor: Hedebovej 5, Annisse Nord – Helsinge
Underviser: Pernille Hunt, Mobil 51901097
Form: Mindful yoga

Tid: kl 18:15-19.45
Hvor: Hedebovej 5, Annisse Nord – Helsinge
Underviser: Pernille Hunt, Mobil 51901097
Form: Yin yoga

TORSDAG

Tid: kl 09.30-11:00
Hvor: Hedebovej 5, Annisse Nord – Helsinge
Underviser: James Hunt, Mobil 42531104
Form: Mindful yoga

Tid: kl 17:00-19:00 (en gang om måneden)
Hvor: Hedebovej 5, Annisse Nord – Helsinge
Underviser: James Hunt, Mobil 42531104
Titel: Kun for mænd”
Læs mere om dette hold under kalender her

FREDAG

Tid: kl 16:45-19:15 (en gang om måneden)
Hvor: Hedebovej 5, Annisse Nord – Helsinge
Underviser: Pernille Hunt, Mobil 51 90 10 97
Titel: 2,5 times yinyoga

Læs mere om dette hold under kalender

Hillerød

ONSDAG

Tid: kl 10:00 – 11:30
Hvor: Yogamind – Helsingørgade 34A – Hillerød
Underviser: James Hunt, Mobil 42531104
Form: Mindful yoga

Tid: kl 13:00-14:30
Hvor: Yogamind – Helsingørgade 34A – Hillerød
Underviser: James Hunt, Mobil 42531104
Form: Hensyntagende yoga

BESKRIVELSE

Form: Mindful yoga
Mindful yoga er en blid yogastil. Jeg tager udgangspunkt i den traditionelle Hatha yoga, men min undervisning bærer også præg af nyere retninger såsom restorativ- og yin yoga. Jeg lægger meget vægt på opmærksomhed på åndedræt, og tilstedeværelse i øvelserne. Vi smidiggører kroppen, og slipper spændinger fysiske som psykiske. Er særdeles velegnet ved fysiske udfordringer og gamle skader ved bækkenbund, ryg, skuldre og nakke, samt alle stress tilstande. Kontakt mig endelig ved spørgsmål.

Form: Hensyntagende yoga
Hensyntagende yoga er specielt velegnet til dig som er fysisk udfordret med for eksempel gigt, åndedrætsbesvær, nedsat bevægelighed eller har brug for genoptræning efter operation. Endvidere er det velegnet ved stress og/eller depression. Kontakt mig endelig ved spørgsmål.

Form: Hatha
I Hatha Yoga arbejdes med fysiske øvelser, åndedrætsøvelser, afspænding og meditation. At lave asanas kræver en høj grad af koncentration, og du vil derfor både blive mere smidig og få større styrke, men samtidig blive bedre til at slippe tankerne og dermed opøve koncentration og tilstedeværelse i nuet. Gennem afspænding træner du både din kropsbevidsthed og at være i ro.

Form: Yin Yoga
Yin yoga er en blid yogastil som er tilegnet alle. Den indeholder en mere meditativ yogaform, med fordybelsen i yogaens dybere stillinger og åndedrætstræning. Åndedrættet, lange dybe stræk og mindfulness er fundamentet i denne yogapraksis. Yin yoga er en blid og meditativ træning, der lader kroppen komme ind i en dyb oplevelse af afslapning og ro. Med ro i krop og sind skaber du restitution, større bevægelsesfrihed og du bliver opmærksom. Du bliver guidet ind i stillingerne med fokus på åndedrættet, stillingerne holdes afslappet i 3-5 min, hvor du opnår dybe og rolige stræk, der både smidiggør muskler, led og bindevæv.

Form: Mindfulness
Mindfulness og meditation handler om, at komme fra hovedet ned i kroppen. At få lagt tankerne ned, og finde hvile i dig selv. Det skærper din koncentration, gør dig bedre til, at håndtere stress og har en række positive virkninger på humør, søvn mv. Hver mødegang vil være opdelt i 3 dele. 1. Hvad er mindfulness 2. mindfulness øvelser 3. meditation. Du vil få værktøjer til selv, at arbejde med disse områder derhjemme.

Form: Efterfødselforløb

Fokus på dette forløb vil være at genoptræne kroppen efter graviditet og fødsel. Fokus på at møde kroppen på ny. Der lægges vægt på at opnå og bevare smidighed, styrke samt genoptræning af bækkenbund, mave og lænd. Der kan ofte opstå spændinger omkring nakke/skulderområdet pga. af amning, løft mv, så derfor vil der også være en særlig opmærksomhed på dette under forløbet. Der vil være fokus på dig og din baby. baby kan være med sammen med mor eller bare ligge på et tæppe og nyde nærværet med mor.

Vi har en dejlig have hvor din baby kan stå og sove i fred og ro. Du er klar til forløbet, når du er kommet godt ovenpå efter fødslen. efter 3 måneder vil langt de fleste være klar til dette forløb. Dog er alle forskellige, og det vigtigste er, at du føler dig klar. Vi kan tilpasse øvelserne til dig, så du hele tiden mærker efter og lytter til din krop. Vi glæder os til at se dig og din guldklump hos yoganord.

Pris 495 kr – for 5 gange.

Du tilmelder dig via dette mobile nr .: 51 90 10 97 til pernille